5 kroków do optymalizacji pracy w księgowości - Cz. II. Skuteczna komunikacja Księgowego z Klientem

Informacje, które przekazuje się między Klientami a Księgowymi powinny być w sprawnym przepływie. Chodzi o to, by optymalizować pracę w takiej formie. Podstawą sprawnej komunikacji będzie oczywiście realizowanie wszystko w taki sposób, by było czytelne i wygodne dla odbiorców.

Trzeba unikać zakłóceń w ramach komunikacji. Jednocześnie trzeba, by informacje mogły również mogły dotrzeć w odpowiednim czasie do konkretnego miejsca, w którym znajduje się księgowy. Księgowi wysyłają informacje o: - jakie są wyniki finansowe - jakie są wysokości podatków oraz zusów do zapłaty - jaka jest lista płac - jakie dokumenty trzeba jeszcze dostarczyć - o tym jak wygląda bilans firmy. Klient będzie się komunikował z księgowym w momencie: - gdy trzeba przynieść dokumenty do rozliczenia - gdy trzeba załatwić dokumenty kadrowe wszystkich pracowników - gdy pojawiają się jakieś pytania odnoszące się do działalności. Zakres komunikacji jest bardzo szeroki, dlatego trzeba zadbać o to, by wszystko było sprawnie przygotowane. Chodzi o to, by klienci byli usatysfakcjonowani z pracy. Jeśli uda się stworzyć odpowiednie zasady współpracy można oczekiwać, że wszystko będzie dobrze funkcjonować. Najczęściej popełniane błędy w procesie komunikacji z Klientem Teoretycznie wydaje się, że komunikowanie się z Klientami jest proste, jednak popełniamy w związku z tym często różne głupie błędy. Najlepiej wprowadzać rozwiązania, które będą automatyzować proces kontaktu księgowego z klientem. Księgowi każdego dnia wysyłają masę różnych informacji, które odnoszą się do prowadzonej działalności. Poświęca się tym kwestiom bardzo wiele czasu, dlatego warto, by wszystko było przygotowane z największą starannością, tak by przynosiło rzeczywiście zadowalające efekty. Ważną sprawą będzie także otrzymywanie dokumentów i informacji od klientów. Trzeba dostarczać sprawnie dokumenty do rozliczeń. Niekiedy pojawiają się w ostatniej chwili i przez to trudno wykonać pracę, gdy brakuje czasu. Dobrym rozwiązaniem będzie korzystanie z elektronicznego przesyłania dokumentów. W Saldeo każdy może korzystać ze swojego archiwum dokumentów, dlatego będzie można dostarczać do księgowego wszystkie potrzebne dokumenty na bieżąco. W ten sposób sprawniej organizuje się sposoby komunikacji z klientami. KPiR czy księgi rachunkowe? Do często popełnianych błędów będzie także należeć przesyłanie dokumentów z użyciem nietrwałych narzędzi. Posługujemy się obecnie różnymi rozwiązaniami, które nie będą najlepsze. Chodzi natomiast o to, by korzystać z takich form, gdzie informacja o zrealizowanej wysyłce będzie cały czas dostępna, nawet jeśli upłynie już trochę czasu.

Skuteczna komunikacja kluczem do sukcesu w relacjach z Klientem Sprawne kontakty między księgowymi a klientami to ważna sprawa, która decyduje o wielu korzyściach dla obu stron. Będzie się to świetnie sprawdzać w zakresie współpracy długofalowej. Dlatego trzeba dbać o sprawne przekazywanie informacji i korzystać ze sprawdzonych rozwiązań. W biurze rachunkowym, które jest nowoczesne to właśnie platformy komunikacji są szczególnie rozwijane i uważane za element bardzo ważny. Uważa się w takich biurach, że sprawne kontakty z przedsiębiorcami to najważniejsza kwestia prowadząca do zadowolenia klientów i wygodnej pracy księgowych, którzy nie będą mieli nawału pracy w jednym momencie.

Czy średnioroczny przebieg...

Konkretna sytuacja wygląda tak, że w firmie prowadzącej działalność...

Jak ująć w księgach...

Kwestia ewidencjonowania środków trwałych, które mają niską wartość należy...

Zobacz także

Szukasz firmy księgowej?

Polecamy